Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Το Παρίσι «στην πρίζα»!


Με «πράσινο προφίλ» διεξάγεται φέτος η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού η οποία για πρώτη φορά στην ιστορία της έχει ειδικό τμήμα (και μάλιστα 13.000 τ.μ.) αφιερωμένο στις «Νέες ενέργειες».

Στη διεθνή έκθεση, που γίνεται χώρα στην «πόλη του φωτός» κάθε δύο χρόνια, συμμετέχουν 300 εκθέτες από περίπου 20 χώρες συμμετέχουν στο σαλόνι αυτοκινήτου στην γαλλική πρωτεύουσα καιστο επίκεντρο του ενδιαφέροντος φέτος βρίσκονται τα οχήματα με ηλεκτροκίνηση.

Τα φουτουριστικά πρωτότυπα που φιλοξενεί η γαλλική πρωτεύουσα μας προϊδεάζουν για το τι μας περιμένει στο μέλλον, την ίδια στιγμή που σε μια «απελπισμένη» προσπάθεια επιβίωσής και εναρμόνισης τους με το κλίμα της εποχής, τα επιβλητικά supercars αποκτούν και αυτά περιβαλλοντική συνείδηση.

Οι προσπάθειες των κατασκευαστών είναι σίγουρα φιλότιμες και κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση, αυτής της χαμηλής ή καθόλου κατανάλωσης και της μηδενικής εκπομπής ρύπων. Αλλά, είναι -ίσως- ακόμη πρόωρη η συζήτηση για μεγάλο μερίδιο της αγοράς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο λόγος; Όχι, ένας αλλά πολλοί, όπως τονίζουν ξένα ΜΜΕ.

Σε πρώτο επίπεδο, τα αυτοκίνητα είναι μεν πράσινα και κινούνται με ηλεκτρισμό χωρίς να παράγουν ρύπους αλλά για να γίνει «σωστή» δουλειά πρέπει και ο ηλεκτρισμός να παράγεται με μεθόδους που σέβονται και δε ρυπαίνουν το περιβάλλον…

Δεύτερο (και σίγουρα βασικότερο στο μυαλό του μέσου καταναλωτή) είναι η περιορισμένη εμβέλεια που προσφέρει -τουλάχιστον προς το παρόν- ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά και το ακριβό κόστος κτήσης, με τα φθηνότερα αυτοκίνητα να πλησιάζουν τις 30.000 ευρώ.

Οι εταιρείες έχουν τη δική τους προσέγγιση στο θέμα «ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο»: μερικές εξοπλίζουν τα αυτοκίνητά τους με μία μπαταρία μόνο, αρκετή για περίπου 160 χιλιόμετρα η οποία χρειάζεται 5-8 ώρες φόρτιση. Άλλες έχουνμικρότερη μπαταρία, αλλά και μια γεννήτρια βενζίνης, που δίνει στο αυτοκίνητο ακόμα 480 χιλιόμετρα διαδρομής αν η μπαταρία ξεφορτιστεί. Υπάρχουν, όμως, καιμικρά αυτοκίνητα, δύο θέσεων, μόνο με αυτονομία για 50 χιλιόμετρα, ιδανικά για διαδρομές αποκλειστικώς σε πόλεις.

Σε κάθε περίπτωση, οι μεγάλες εταιρείες (Nissan, Lexus, Renault, Toyota, Chevrolet, Honda, Citroen, Mercedes) φρόντισαν να κάνουν το "άνοιγμα" και να επενδύσουν στο «μέλλον της αυτοκίνησης», όπως έχει χαρακτηριστεί από ειδικούς, ακόμη και με οχήματα που θα μπορούν να διατεθούν στην αγορά το 2011.

Προς το παρόν, το στοίχημα φαίνεται να το κερδίζουν τα υβριδικά αυτοκίνητα που συνδυάζουν τα θετικά και των δύο: αυτονομία και επιδόσεις συμβατικού αυτοκινήτου και οικονομία και χαμηλή εκπομπή ρύπων που πλησιάζει σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ήδη εδώ και αρκετό καιρό η Honda, η Toyota, η Lexus και η BMW διαθέτουν τέτοια μοντέλα στη γκάμα και πολύ σύντομα θα κυκλοφορήσουν υβριδικά αυτοκίνητα και οι υπόλοιπες μάρκες.

Ποιο θα είναι το μέλλον της «πράσινης ενέργειας» στην αυτοκίνηση; Πολλοί θα συμφωνήσουν στον ηλεκτρισμό αλλά αυτό είναι κάτι που μόνο το (άμεσο) μέλλον θα δείξει…
πηγη:star.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: