Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

απλά δείτε το

τέτοιους παπάδες θέλουμε




τελικά το δημοψήφισμα θα γίνει ή όχι

τι έγινε το δημοψήφισμα θα γίνει ή όχι!

gamato.info......is back!!!!


Σε απάντηση όλων όσων γράφτηκαν, ακούστηκαν, διαδόθηκαν, και συζητήθηκαν
για τους λόγους της προσωρινής απουσίας μας,
η ομάδα του gamato.info απαντά:
ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ!

Οι προσπάθεις που γίνανε όλο αυτό το καιρό για την αναβάθμιση του χώρου μας
θα γίνονται σιγά σιγά εμφανείς.

Καλώς ορίσατε ξανά στο gamato.info

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες για τις επόμενες 18 ώρες προβλέπει η ΕΜΥ


Πολύ ισχυρές βροχές και καταιγίδες αναμένεται να σημειωθούν τις επόμενες 18 ώρες στα νησιά του βόρειου και ανατολικού Αιγαίου, τα Δωδεκάνησα, τη Θράκη και πιθανώς την Κρήτη και τις Κυκλάδες, σύμφωνα με έκτακτο δελτίο πρόγνωσης επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που εξέδωσε η ΕΜΥ.

Χιονοπτώσεις κατά τόπους ισχυρές θα σημειωθούν στα ορεινά κυρίως της κεντρικής και βόρειας χώρας, καθώς και σε περιοχές της Μακεδονίας και της Θράκης με χαμηλό υψόμετρο (πάνω από 300 μέτρα).

Απαραίτητες είναι οι αντιολισθητικές αλυσίδες σε τρία σημεία του οδικού δικτύου του νομού Φλώρινας λόγω της έντονης χιονόπτωσης.

Πρόκειται για την εθνική οδό Φλώρινας- Καστοριάς, μέσω Βίγλας και τις επαρχιακές οδούς Αετού Νυμφαίου και Φλώρινας-Καστοριάς, μέσω Βιτσίου, ενώ χιονίζει μέσα στην πόλη της Φλώρινας και την Κοζάνη.

Η κρίση, κρίση και η Αποκριά, Αποκριά


Η κρίση στην οικονομία κρίση αλλά και η Αποκριά Αποκριά. Η κατιούσα στην οικονομία και η ανησυχία για το μέλλον δεν φαίνεται να πτοούν τους επίδοξους μεταμφιεσμένους, τους εκδρομείς και τους διοργανωτές των εκδηλώσεων ανά την Ελλάδα. Οι τελευταίοι αισιοδοξούν ότι, παρά το «κούμπωμα» και τους σφιχτούς προϋπολογισμούς, και εφέτος θα υπάρξει μεγάλη συμμετοχή στα πληρώματα των παρελάσεων αλλά και αυξημένη επισκεψιμότητα, κυρίως στις τρεις, παραδοσιακές «μητροπόλεις» του βασιλιά Καρνάβαλου: στην Πάτρα, στο Ρέθυμνο και στην Ξάνθη. Συνυπολογίζοντας όμως τη δύσκολη κατάσταση του μέσου πορτοφολιού, ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες μπαρ και εστιατορίων, αλλά και οι επικεφαλής των γκρουπ, που έχουν αναλάβει σε πρώτη φάση το κόστος στολών και συμμετοχών, προχωρούν είτε σε προσφορές είτε σε «πάγωμα», όπως υποστηρίζουν, τιμών προκειμένου να προσελκύσουν. Δίπλα όμως σε αυτές πολλοί άλλοι προορισμοί διεκδικούν το ενδιαφέρον και την προσέλευση των εκδρομέων του τριημέρου, με άξονα τα πρωτότυπα δρώμενα, την προσβασιμότητα και την «άλλη ματιά» στα αποκριάτικα έθιμα.

ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ

Αύξηση στους αριθμούς των εκδηλώσεων και των κατατεθειμένων συμμετοχών στα πληρώματα της μεγάλης παρέλασης παρατηρείται και στην Ξάνθη, που αποτελεί το καρναβάλι-επίκεντρο για τη Βόρεια Ελλάδα. Στην καρναβαλική παρέλαση συμμετέχουν για πρώτη φορά εφέτος άρματα, πληρώματα και καρναβαλιστές και από την Καβάλα, την Κομοτηνή, την Αλεξανδρούπολη και τη Θεσσαλονίκη.

Χορός ερωτευμένων μασκέ

Αξιοποιώντας τη συγκυρία οι διοργανωτές φρόντισαν τη νύχτα της Κυριακής να ενώσουν τις δύο γιορτές σε μία. Προτείνουν έτσι ένα υπαίθριο πάρτι μεταμφιεσμένων και... ερωτευμένων που θα κρατήσει ως το πρωί. Προσφορές διαμονής υπάρχουν και εδώ, με έκπτωση ακόμη και 50% στη δεύτερη ή τρίτη διανυκτέρευση, ενώ οι τιμές δωματίων κυμαίνονται από 54 ως 84 ευρώ. Πέρυσι, πάντως, λόγω της μεγάλης ζήτησης, πολλοί εκδρομείς έμειναν επίσης στην Καβάλα ή στη Δράμα.

Τρόμος με κολλημένο γκάζι


Στις 28 Αυγούστου 2009 ένας άνδρας τηλεφώνησε στο τηλεφωνικό κέντρο της Αμεσης Δράσης (911) στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας. «Είμαστε σε ένα Lexus... Κινούμαστε βόρεια στον 125 και το γκάζι έχει κολλήσει...Δεν έχουμε φρένα... Πλησιάζουμε σε μια διασταύρωση... Κρατηθείτε... Κρατηθείτε και προσευχηθείτε... Προσευχηθείτε». Το τηλεφώνημα διακόπηκε με τον ήχο ενός τρακαρίσματος. Ενα Lexus ΕS 350 Sedan, το οποίο κατασκευάζει η Τoyota, συγκρούστηκε με ένα τζιπ, βγήκε εκτός δρόμου, διαπέρασε έναν φράχτη, ανατράπηκε και τυλίχθηκε στις φλόγες. Και οι τέσσερις επιβαίνοντες στο όχημα σκοτώθηκαν. «Αυτή ήταν η τραγωδία που οδήγησε την Τoyota, αφότου δέχθηκε περισσότερες από 2.000 αναφορές για επιτάχυνση παρά τη θέληση του οδηγού, να ενισχύσει τη δική της έρευνα» αναφέρει η εφημερίδα «Ιnternational Ηerald Τribune». Στις 21 Ιανουαρίου 2010 η μεγαλύτερη βάσει πωλήσεων αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ανακοίνωσε την ανάκληση 2,3 εκατ. οχημάτων της στις ΗΠΑ για πιθανό πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού. Το Lexus ΕS 350 δεν συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των υπό ανάκληση οχημάτων, ωστόσο το όλο ζήτημα αποτελεί αντικείμενο επίσημης έρευνας από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ. Οι ανακλήσεις της Τoyota - ταυτισμένη ως τώρα με την υψηλή ποιότητα κατασκευής- για το πρόβλημα του πεντάλ γκαζιού αγγίζουν τα 8 εκατ. αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο. Το ελάττωμα έχει συνδεθεί κατά το Reuters με 19 θανάτους επιβατών από τρακαρίσματα στις ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία.

Πρόβλημα και για τη Ford
Η FΟRDτην περασμένη Πέμπτη ανακοίνωσε ότι και τα δικά της υβριδικά μοντέλα Ford Fusion και Μercury Μilan αντιμετωπίζουν πρόβλημα στα φρένα παρεμφερές με αυτό του Ρrius. Η αμερικανική εταιρεία αποφάσισε να εφοδιάσει με νέο λογισμικό τα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους. Η «ενημέρωση» του λογισμικού για τη βελτίωση της πέδησης αφορά 17.600 οχήματα και οι ιδιοκτήτες θα ειδοποιηθούν για να περάσουν από το συνεργείο.

Τα πετρέλαια του Μπάμπουρα και του Αιγαίου


Στο πραγματικά πολύ ενδιαφέρον βίντεο που αναρτήθηκε πριν λίγες μέρες και μεταξύ άλλων αναφέρεται στον ορυκτό πλούτο της χώρας μας γινόταν λόγος για τα ορυκτά κοιτάσματα του Μπάμπουρα. Ξέρετε που βρίσκεται; Ο Μπάμπουρας είναι ακρωτήρι της Θάσου και μετά από έρευνες διαπιστώθηκε ότι στην περιοχή υπάρχουν αρκετά μεγάλα κοιτάσματα πετρελαίου.Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Χθες τυχαία διάβασα μέρος μίας έρευνας τεσσάρων συνεργατών του portal Aegean Times η οποία δημοσιοποιήθηκε το 2002 με συντάκτη τον Γιώργο Γ. Αδαλή και είχε τίτλο "AIΓΑΙΟ: Eνας απέραντος πετρελαιοφόρος ορίζοντας - Οι πρωταγωνιστές, τα ιστορικά γεγονότα και οι περιοχές των κοιτασμάτων.
Πως και Γιατί φτάσαμε στις Γκρίζες Ζώνες και τους αεροδιαδρόμους - Από την Θάσο εως την Κύπρο".
Η έρευνα είναι πολύ μεγάλη για να την παρουσιάσω όλη. Θα προσπαθήσω όμως να "δέσω" και να παρουσιάσω τα κυριότερα σημεία της.

Επί 30 χρόνια ακούμε και διαβάζουμε για τις περίφημες διεκδικήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο χωρίς να έχουμε καταφέρει να φωτίσουμε το ομιχλώδες τοπίο που καλύπτει αυτές τις διεκδικήσεις. Είναι τυχαία άραγε η κλιμάκωση των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο; Είναι τυχαίο το ζήτημα που τέθηκε από τους Τούρκους σχετικά με τους Αεροδιαδρόμους της Ρόδου, Είναι τυχαίο γεγονός η διπλωματική εμπλοκή της ένταξης της Κύπρου στην Ε.Ε. και οι συναντήσεις Κληρίδη – Ντενκτάς;
Είναι τυχαίο γεγονός οι 2 συναντήσεις Παπανδρέου-Τζέμ μέσα σε διάστημα 10 ημερών; Είναι τυχαία η επιλογή των σημείων που επιλέγουν οι Τούρκοι πιλότοι όταν πραγματοποιούν τις παραβιάσεις του Ελληνικού Εναέριου χώρου;
Ξεκινώντας πολύ πριν το 1974 όταν αντιπρόεδρος των ΗΠΑ ήταν ο Ελληνοαμερικανός Σπύρος Αγκνιου, είχε ειπωθεί δημόσια τόσο από αυτόν όσο και από πολλούς Αμερικανούς αξιωματούχους ότι στο Αιγαίο δεν υπάρχει σταγόνα πετρέλαιο δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «όποιος βρει έστω ένα ποτήρι πετρέλαιο στο Αιγαίο να μου το φέρει να το πιω».
Κατά την περίοδο της Χούντας ξεκίνησαν στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Θάσου και Καβάλας τα πρώτα κοιτάσματα πετρελαίου. Τότε είχαν γίνει πολλές έρευνες και είχαν ανακαλυφθεί 5 πετρελαιοφόροι ορίζοντες. 4 εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων των 6 μιλίων και ένας εκτός των 6 μιλίων ΑΛΛΑ εντός της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Από τους πετρελαιοφόρους ορίζοντες εντός των 6 μιλίων, οι 2 ήταν άμεσα εκμεταλλεύσιμοι αλλά περιορισμένης περιεκτικότητας . Ως δια μαγείας η μελέτη για τον πέμπτο ορίζοντα εκτός των 6 μιλίων … εξαφανίστηκε! Την εποχή αυτή η Αγκυρα άρχισε να δείχνει έμπρακτα σε διπλωματικό επίπεδο το ενδιαφέρον της για την περιοχή αλλά το υψηλό κόστος εξόρυξης και διύλισης του πετρελαίου δεν είχε κινήσει την «πολεμική μηχανή» των Τούρκων αφού είχαν θέσει ως προτεραιότητα την περιοχή της Μοσούλης και τα κοιτάσματα πετρελαίου της Κύπρου!
Όταν έπεσε η Χούντα, ο Κωνσταντίνος Καραμανλής ζήτησε να ενημερωθεί για όλες τις έρευνες που είχαν πραγματοποιηθεί στο Αιγαίο. Εκτίμησε ότι η πετρελαϊκή κρίση του 1973 – που ανέβασε τις τιμές από 3 δολάρια το βαρέλι στα 14 – ίσως προσέλκυε κάποιους επενδυτές στο Αιγαίο. Η πολιτική ευφυΐα του Καραμανλή τον οδήγησε σε συζητήσεις με τους Ευρωπαίους που βρέθηκαν μπροστά σε μεγάλη έκπληξη. Στο Αιγαίο υπήρχαν πετρέλαια!!! Ο Καραμανλής κατάφερε να τραβήξει την προσοχή των Ευρωπαίων αφού όλες οι μελέτες οδηγούσαν στο συμπέρασμα ότι 3 περιοχές (μια στο Βόρειο Αιγαίο, μία στο Νότιο και μια ακόμη για την οποία δεν μπορεί κάποιος να καταλήξει με σαφήνεια για το που βρίσκεται) αποτελούσαν ίσως το μεγαλύτερο ανεκμετάλλευτο κοίτασμα πετρελαίου παγκοσμίως. Το 1976 είχε αρχίσει να διαφαίνεται η επιθυμία των Ευρωπαίων για να ολοκληρωθεί η ένταξη της Ελλάδος στην τότε ΕΟΚ γεγονός που προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση των ΗΠΑ και των Τούρκων οι όποίοι δεν έβλεπαν με «καλό μάτι» μια τέτοια κίνηση.
Τότε οι Τούρκοι διπλωμάτες αντελήφθησαν ότι η πολιτική Καραμανλή απέφερε καρπούς στην Ελλάδα και σε μια πράξη δυναμικής παρουσίας έβγαλαν το ερευνητικό σκάφος «Χόρα» στο Β.Α. Αιγαίο. Ηταν η πρώτη επίσημη διεκδίκηση των Τούρκων που ουσιαστικά αποτελούσε μια προειδοποίηση των ΗΠΑ ότι το «Αιγαίο ΔΕΝ ανήκει στους Ελληνες».
Οι έρευνες για τα πετρέλαια συνεχίστηκαν τόσο επί Καραμανλή όσο και επί Παπανδρέου. Το 1978, δηλαδή πριν μπει η Ελλάδα στην ΕΟΚ, πραγματοποιήθηκε μια μελέτη σε μια περιοχή για την οποία γινόταν πολύς λόγος. Πρόκειται για την περιοχή στην οποία η Χούντα είχε διαπιστώσει ότι υπάρχουν πολύ πλούσια πετρελαϊκά κοιτάσματα αλλά η προηγούμενη μελέτη είχε χαθεί!!! Η μελέτη ανέφερε ότι 10 ναυτικά μίλια από το Ακρωτήριο ΜΠΑΜΠΟΥΡΑΣ της Θάσου, υπάρχει ένα τεράστιο κοίτασμα πετρελαίου, ΑΜΕΣΑ αξιοποιήσιμο, σε μικρό βάθος από την επιφάνεια και με κόστος εξόρυξης ίσο με αυτό των πηγαδιών που υπάρχουν στη Σ. Αραβία! Το κόστος εξόρυξης στη Σ. Αραβία ήταν 5 δολάρια το βαρέλι και η μελέτη καταδείκνυε ότι στην θαλάσσια περιοχή του ΜΠΑΜΠΟΥΡΑ το κόστος ήταν μόλις 4,8 δολάρια /βαρέλι γεγονός που την καθιστούσε ισότιμη με μια οποιαδήποτε εξόρυξη σε χερσαίο έδαφος. Αντίθετα, οι εξορύξεις σε θαλάσσιες περιοχές είναι πάντοτε ακριβότερες όπως αυτές για παράδειγμα του πετρελαίου Μπρέντ. Στον ΜΠΑΜΠΟΥΡΑ, το κοίτασμα ήταν «καθαρό» από θειάφι, γεγονός που έκανε την εκμετάλλευσή του πιο ελκυστική Σύμφωνα με την έρευνα αυτή το συγκεκριμένο κοίτασμα προσφερόταν για μια παραγωγή που μπορούσε να φτάσει και τα 200.000 βαρέλια ημερησίως. Στον διπλωματικό πυρετό που ακολούθησε η ευρωπαίοι είχαν αρχίσει να δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για την Ελληνική συμμετοχή στην ΕΟΚ αφού προσδοκούσε από την Ελλάδα πολλά στον τομέα της Ενεργειακής Πολιτικής.
Ευτυχώς τότε η Ελλάδα εισήλθε στην ΕΟΚ, ακόμη και πριν την Ισπανία. Οι Αμερικανοί αντελήφθησαν ότι η Ελλάδα ακολουθώντας της Ευρωπαϊκή της πορεία θα έχαναν το παιχνίδι του Αιγαίου και όταν ανέλαβε την Πρωθυπουργία ο Α. Παπανδρέου ακολούθησαν μια σειρά γεγονότων που οδήγησαν στο «αυτοεμπάργκο» των Εξοπλισμών από την Ελληνική πλευρά με αποτέλεσμα η Τουρκία να αποκτήσει μια αισθητή υπεροχή στον «αέρα» αποκτώντας σύγχρονα πολεμικά αεροσκάφη τύπου F-16. Το γεγονός αυτό οδήγησε τους Αμερικανούς στην περαιτέρω ενίσχυση των Τούρκων που πλέον έθεταν ανοιχτά το θέμα της Υφαλοκρηπίδας. Ο λόγος ήταν απλός! Όλα τα άμεσα αξιοποιήσιμα κοιτάσματα πετρελαίου δεν βρισκόταν εντός των 6 μιλίων ούτε και στα διεθνή ύδατα. Τα κοιτάσματα που είχαν ανακαλυφθεί μέχρι τότε βρισκόταν εντός της Ελληνικής Υφαλοκρηπίδας.
Το 1984-85 ο τότε Πρωθυπουργός της χώρας Α. Παπανδρέου προχώρησε σε νέες έρευνες και δειγματοληψίες από την περιοχή ΜΠΑΜΠΟΥΡΑΣ οι οποίες επιβεβαίωσαν τις προηγούμενες μελέτες και έδωσε εντολή να συνεχιστούν και άλλες στην περιοχή των Δωδεκανήσων και στη Νότια Κρήτη. Τον Δεκέμβριο του 1986 η Ελληνική πλευρά έρχεται σε επαφή με επιχειρηματικό κολοσσό από την Σοβιετική Ενωση με σκοπό την αξιοποίηση κάποιων κοιτασμάτων καθώς και την χρηματοδότηση των ερευνών και σε άλλες περιοχές του Αιγαίου. Η διαφαινόμενη συμφωνία με τους Ρώσους δεν άργησε να φέρει την απάντηση των Τούρκων οι οποίοι αυτή τη φορά αφού κλιμάκωσαν τις παραβιάσεις του εναέριου χώρου μας, ανακοίνωσαν τον Μάρτιο του 1987 την έξοδο του νέου υπερσύγχρονου ερευνητικού τους σκάφους «Σισμίκ». ΚΑΙ αυτή τη φορά το «Σισμίκ» όπως και προηγουμένως το «Χόρα», κατευθύνθηκε στη θαλάσσια περιοχή του ΜΠΑΜΠΟΥΡΑ. Και τότε ο Α. Παπανδρέου προειδοποίησε ότι με τον πρώτο ηχοβολισμό του «Σισμίκ» τα πλοία του πολεμικού Ναυτικού θα το βύθιζαν. Η Ελληνική πολεμική μηχανή τέθηκε σε πλήρη ετοιμότητα αποδεικνύοντας ότι οι προειδοποιήσεις Παπανδρέου θα πραγματοποιούνταν ανά πάσα στιγμή. Η σύρραξη αποφεύχθηκε πραγματικά την τελευταία στιγμή και το «Σισμίκ» επέστρεψε άπραγο στην Τουρκία. Δυστυχώς όμως σε διπλωματικό επίπεδο η νέα τουρκική διεκδίκηση είχε καταγραφεί!
Τον Φεβρουάριο του 1988 Παπανδρέου και Οζάλ συναντούνται στο Νταβός της Ελβετίας και συμφωνούν μεταξύ άλλων ο ΜΠΑΜΠΟΥΡΑΣ να μπει στο ψυγείο. Χωρίς λοιπόν να πέσει ούτε μια τουφεκιά η Τουρκία κατάφερε να στερήσει από την Ελλάδα το αναφαίρετο δικαίωμά της να εκμεταλλευτεί μια τεράστια πλουτοπαραγωγική της πηγή. Λίγο αργότερα ο Α. Παπανδρέου
παραδέχεται το λάθος του λέγοντας το θρυλικό ...“Mea culpa”.
Τα επόμενα χρόνια η κυβερνητική αστάθεια της κυβέρνησης Μητσοτάκη, η εύθραυστη κοινοβουλευτική υπεροχή του και κυρίως ένα νέο πρόβλημα, το "Μακεδονικό", έθαψαν το όλο θέμα, ενώ οι Τούρκοι με το πρόσχημα Θαλάσσιων βιολογικών ερευνών αλώνιζαν στο Αιγαίο και έψαχναν για πετρέλαιο.
Γύρω στο 1996 οι Τούρκοι στρέφουν την προσοχή τους στη περιοχή της Δωδεκανήσου όπου Αμερικανικοί δορυφόροι είχαν εντοπίσει κηλίδες λαδιού κοντά σε 14 περιοχές που εκτείνονταν από την Ρόδο ως την Κω. Παράλληλα έκανε την εμφάνισή του ένας χάρτης με άλλες 20 περιοχές από τη Λήμνο ως την Σάμο που εμπλέκονταν σε διάφορα σενάρια ύπαρξης πετρελαίου. Την ίδια περίοδο αρχίζει να γίνεται λόγος για αντίστοιχες περιοχές στην ελεύθερη Κύπρο.
Επίσης, είναι αρκετά τρομακτικό – για να είναι σύμπτωση – η συγκυρία της κρίσης των Ιμίων - αφού πριν την κρίση και πάλι οι τούρκοι είχαν δυσανασχετήσει με την καθυστέρηση της μελέτης κατασκευής του πετρελαϊκού αγωγού Μπακού – Τσειχάν και έψαχναν τρόπους για να βάλουν στο παιχνίδι Αμερικανικών συμφερόντων πετρελαϊκές εταιρίες. Ενας χάρτης που είχαν δημοσιεύσει οι Aegean Times σε ανύποπτο χρόνο καταδείκνυε ότι όλο το Ανατολικό Αιγαίο αποτελεί μια τεράστια πηγή υδρογονανθράκων και μάλιστα σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως από τον τύπο. Ο χάρτης αυτός έκανε την εμφάνισή του λίγο πριν την κρίση των Ιμιων. Η κρίση αυτή δεν ήταν τίποτε άλλο παρά η επισφράγιση της 30ετούς πολιτικής των Τούρκων στο Αιγαίο. Οι «γκρίζες ζώνες» δεν είναι τίποτε άλλο από περιοχές της Ελληνικής επικράτειας που στην συντριπτική τους πλειοψηφίας ενέχονται σε έρευνες ή συζητήσεις περί ύπαρξης κοιτασμάτων πετρελαίου. Πάνω απ΄ όλα όμως τα Ιμια ήταν η απέλπιδα προσπάθεια των Τούρκων να παζαρέψουν κομμάτι της Ελληνικής υφαλοκρηπίδας όπως αποδείχτηκε στα χρόνια που ακολούθησαν.
Στις 14 Ιουνίου του 2000 τα ΜΜΕ επιβεβαιώνουν την ύπαρξη των δύο επιπλέον κοιτασμάτων στον Πρίνο (επίσης περιοχή της Καβάλας που ήδη είχαν ξεκινήσει εξορύξεις πετρελαίου)αφού δημοσιεύτηκε ένα Δελτίο Τύπου της Kavala Oil που ανανκοίνωνε ότι εντοπίστηκαν σε βάθος 2.900 μέτρων δύο άριστα κοιτάσματα πετρελαίου και μάλιστα 4 μίλια ανοιχτά του Κόλπου Περάμου της Καβάλας. Η διαφορά ήταν ότι σε αντίθεση με το παλιό κοίτασμα που είχε 60% περιεκτικότητα σε θειάφι τα νέα κοιτάσματα είχαν ποσοστό 7%. Μάλιστα ο τότε πρόεδρος της Κavala Oil k. Νίκος Λούτσιγκας δήλωσε ότι ένα εκ των δύο κοιτασμάτων είναι πιο ενδιαφέρον από το άλλο. Η ανακοίνωση αυτή επιβεβαίωσε ότι ο Πρίνος δεν είχε μόνο ένα κοίτασμα όπως λεγόταν παλιά αλλά αποτελούσε μια περιοχή ύψιστης σημασίας. Πολύ περισσότερο δε, όταν σκεφτεί κάποιος ότι οι αρχικές μελέτες είχαν αποδείξει ότι στη θέση ΜΠΑΜΠΟΥΡΑΣ το κοίτασμα είναι υπερδεκαπλάσιο των υπολοίπων μπορεί να εξάγει κάποιος αβίαστα το συμπέρασμα ότι επιβεβαιώνονται οι αρχικές μελέτες που έκαναν λόγο για τεράστια κοιτάσματα πετρελαίου.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις, τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ.) στις 8 Οκτωβρίου του 2000 ανακοινώνουν μεγάλες επενδύσεις στην Ερευνα νέων κοιτασμάτων καθώς και στην συμμετοχή σε πετρελαϊκές έρευνες στο Εξωτερικό.
Φτάνουμε λοιπόν στο 2001 όπου οι Τούρκοι παρά το καλό κλίμα που επικρατεί στις Ελληνοτουρκικές σχέσεις ανακοινώνουν την κάθοδο στο Ν. Αιγαίο του «Πίρι Ρέις» αναστατώνοντας τους Ελληνες και Τούρκους διπλωμάτες οι οποίοι σχεδίαζαν την συνάντηση Παπανδρέου-Τζέμ. Η ύφεση που παρουσίασαν οι Τουρκικές παραβιάσεις του FIR Αθηνών την προηγούμενη χρονιά φαίνεται ότι σταμάτησαν αφού – με εξαίρεση το πρώτο δίμηνο του 2001- οι Τούρκικές παραβιάσεις παρουσίασαν μια εκρηκτική αύξηση μετά την διαφαινόμενη συνεργασία των Ρωσικών Εταιριών Yokos και Lucoil-Petrola ως στρατηγικοί επενδυτές σε έρευνες στο Νότιο Αιγαίο αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Φυσικά η Ρωσία ήθελε ως αντιστάθμισμα να γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής φυσικού αερίου (μέσω του Αγωγού Μπουργκας-Αλεξανδρούπολης) της Ελλάδας κάτι που προξένησε ταραχή στους Εμπορικούς ακολούθους πολλών ξένων πρεσβειών στην Αθήνα. Ετσι η Τουρκία ανακοίνωσε ότι το «Πίρι Ρέις» θα προβεί σε νέες «επιστημονικές» έρευνες όλο το διάστημα του Ιουνίου στο Ν. Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο. Η κινητοποίηση ήταν άμεση και ο Γ. Παπανδρέου έσπευσε να συναντήσει τον Ι. Τζεμ ο οποίος δήλωσε τελικά ότι το «Πίρι Ρέις» δεν θα πραγματοποιήσει έρευνες σε Ρόδο, Κάρπαθο και Καστελόριζο όπου η Ελληνική υφαλοκρηπίδα δεν έχει προσδιοριστεί. Η ελληνική κυβέρνηση έσπευσε στην αρχή να αποσιωπήσει το γεγονός αλλά ήταν αργά, αφού η είδηση είχε διαρρεύσει. Η επιλογή του χρόνου δεν ήταν καθόλου τυχαία αφού την ίδια περίοδο διεξαγόταν και στην περιοχή η τουρκική ναυτική άσκηση «Θαλασσόλυκος» (Ντενίζ Κορντούμ). Φυσικά το «Πίρι Ρέις» και οι Τούρκοι δεν ξέχασαν ποτέ τον θησαυρό του ΜΠΑΜΠΟΥΡΑ αφού στις 19 Ιανουαρίου του 2002 το ξαναέβγαλαν από τη Σμύρνη και για 15 μέρες έκοβε βόλτες πότε στον Κόλπο του Ξηρού και πότε Ν.Ανατολικά της Θάσου. Διάφορες εφημερίδες όπως η Ελευθεροτυπία ανέλαβαν το έργο του κατευνασμού της κοινής γνώμης, αφού όταν άρχισε ο θόρυβος γύρω από τη νέα έξοδο του «Πίρι Ρέις», έσπευσαν να πληροφορήσουν το κοινό ότι το σκάφος ερευνά το ...πλαγκτόν.
Η έρευνα των Aegean Times αν και δεν ολοκληρώθηκε ακόμη καταδεικνύει την σημασία των πετρελαίων του Αιγαίου και της Κύπρου και δίνει μια άλλη διάσταση στο θέμα των διαφορών μας με την Τουρκία. Ο ΜΠΑΜΠΟΥΡΑΣ και τα κοιτάσματα στη Γαύδο (Ν.Δ. της Κρήτης) βγήκαν οριστικά από το ψυγείο όπου είχαν τεθεί από τον Παπανδρέου – Οζάλ. Η Ελληνική πολιτική ώθησε πολύ μπροστά τις έρευνες στον Ελληνικό θαλάσσιο χώρο και οι τούρκοι απαίτησαν μερίδιο στο Β.Α. τμήμα. Όταν αργά κατάλαβαν ότι ο ΜΠΑΜΠΟΥΡΑΣ δεν είναι το μοναδικό κοίτασμα αλλά υπάρχει πληθώρα κοιτασμάτων και στο Ν. Αιγαίο επεχείρησαν να ελέγξουν την περιοχή αυτή. Επεκτείνοντας το παιχνίδι ο έλεγχος της περιοχής του Ν.Α. Αιγαίου οδηγεί εκεί που πραγματικά παίζονται τεράστια συμφέροντα. Η λεκάνη της Α. Μεσογείου.
Τέλος, για να κατανοήσει κάποιος καλύτερα το μέγεθος των κοιτασμάτων που υπάρχουν στο Αιγαίο δείτε στο χάρτη στην κορυφή του άρθρου,τις ακριβείς περιοχές όπου όχι απλά υπάρχουν ενδείξεις για την ύπαρξη πετρελαίου αλλά έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες με θετικά απότελέσματα. Mε μια προσεκτική παρατήρηση θα διαπιστώσετε ότι οι "γκρίζες ζώνες" δεν είναι τίποτε άλλο παρά πετρελαιοφόροι ορίζοντες.
1. Κοίτασμα της θέσης Μπάμπουρας: Περιεκτικότητα 1 με 1.1 δις βαρέλια
1.a. Κοίτασμα «Δομή EAST Θάσου» ανατολικά της Θάσου. Περιεκτικότητα 250.000.000 βαρέλια χαμηλού ειδικού βάρους και 380.000.000 βαρέλια υψηλού ειδικού βάρους. Επίσης 1,5 cm3 φυσικού αερίου. Βάθος μέχρι 4300 πόδια. Εκμετάλλευση NAPC – Κοινοπραξία βορείου Αιγαίου. Στη ίδια περίπου θέση βρίσκεται το κοίτασμα «Βόρειος Πρίνος – Νέα Πέραμος – ‘Αθως». Περιεκτικότητα 400 εκ.βαρέλια, ποιότητας χαμηλού ειδικού βάρους.
1.b. Κοιτάσματα Επανομής-Σιθωνίας και Θερμαϊκού (80 εκατ. βαρέλια)
2 και 2.a. Πετρελαιοφόρος ορίζοντας Β.Α. Αιγαίου. Στις 3 περιοχές που σημειώνονται έχουν έκδηλώσει ενδιαφέρον αμερικανικές εταιρίες και έχουν κινήσει το ενδιαφέρον του πατέρα Μπους ο οποίος έχει επισκευτεί 2 φορές την περιοχή αυτή. Και στα 3 κοιτάσματα υπολογίζεται ότι υπάρχουν πάνω από 320.000.000 βαρέλια
3.. Κοίτασμα Ικαρίας – 120.000.000 βαρέλια
4.. Κοίτασμα με άλλα 70.000.000 βαρέλια
5.. και 6.. Κοιτάσματα Κρήτης που ξεπερνούν το 1 δις βαρέλια. Ένα από αυτά βρίσκεται πολύ κοντά στη Γαύδο
7.. Κοίτασμα Δωδεκανήσου κοντά στο Καστελόριζο. 150.000.000 βαρέλια
8.. Κοίτασμα Κυκλάδες (100 εκατ. βαρέλια)
9.. Κοίτασμα Σκόπελος( 60 εκατ. βαρέλια)
Επίσης Βόρεια και Νότια της Λέσβου υπάρχουν άλλα δύο κοιτάσματα που το 90% του πετρελαιοφόρου ορίζοντα βρίσκεται εντός της Τουρκικής επικράτειας.

Προσπάθησα να παρουσιάσω όλη την ιστορία του θέματος με την μεγαλύτερη δυνατή συντομία.Ελπίζω να βλέπετε πλέον τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση και βαρύτητα.

Πηγή : Αegean Times - Γιώργος Αδαλής - 11-2-2002

τώρα να τους πιστέψουμε;

τι θα γίνει άραγε με την οικονομία

Μπορεί ο πρωθυπουργός να δηλώνει σήμερα ότι "τελειώσαμε με τα μέτρα" όμως αυτοί που γνωρίζουν βαθιά την ελληνική οικονομία κουνούν το κεφάλι και δυστυχώς δηλώνουν πολύ απαισιόδοξοι με τα μελλούμενα.
Εδώ και μερικές εβδομάδες καταγράφεται μια μεγάλη εκροή κεφαλαίων από την Ελλάδα προς το εξωτερικό. Μεγάλοι οικονομικοί παράγοντες της χώρας στέλνουν τα χρήματά τους κυρίως στην Ελβετία και δευτερευόντως στην Αγγλία.
Το ελληνικό χρηματιστήριο πέφτει καθημερινά αφού οι ξένοι θεσμικοί πουλάνε και τα λίγα που έχουν κρατήσει.
Τα επιτόκια που δανείζεται το ελληνικό κράτος παραμένουν πάρα τα μέτρα σε καταστροφικά ύψη.
Οι ελληνικές τράπεζες αρχίζουν να περιγράφουν κίνδυνους ρευστότητας που μπορεί να αντιμετωπίσουν ειδικά μετά τις τελευταίες εκροές. Μοιραία προβλέπεται άνοδος των επιτοκίων και ακόμη μεγαλύτερος στραγγαλισμός στη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Το τοπίο είναι ζοφερό από κάθε οπτική του.

Ο κ. Παπανδρέου έχει δίκιο. Άλλωστε σας το έχω γράψει εδώ και καιρό. Στόχος είναι όχι η Ελλάδα αλλά το ευρώ.

Απλώς η Ελλάδα ως αδύναμος κρίκος είναι η βορά των κερδοσκόπων που δε θα διστάσουν να κατασπαράξουν πριν περάσουν σε Ισπανία, Πορτογαλία και Ιταλία.
Αν όλα τα παραπάνω ισχύουν, και δυστυχώς ισχύουν, πολύ σύντομα ίσως χρειαστούν πολύ πιο δραματικά μέτρα.

Γιατί πχ. εάν μια ήμερα δεν καταφέρουμε ως χώρα να δανειστούμε από τη διεθνή αγορά,τότε θα ακολουθήσουν μέρες που ίσως δε φανταζόμαστε...