Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

Τρόμος με κολλημένο γκάζι


Στις 28 Αυγούστου 2009 ένας άνδρας τηλεφώνησε στο τηλεφωνικό κέντρο της Αμεσης Δράσης (911) στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας. «Είμαστε σε ένα Lexus... Κινούμαστε βόρεια στον 125 και το γκάζι έχει κολλήσει...Δεν έχουμε φρένα... Πλησιάζουμε σε μια διασταύρωση... Κρατηθείτε... Κρατηθείτε και προσευχηθείτε... Προσευχηθείτε». Το τηλεφώνημα διακόπηκε με τον ήχο ενός τρακαρίσματος. Ενα Lexus ΕS 350 Sedan, το οποίο κατασκευάζει η Τoyota, συγκρούστηκε με ένα τζιπ, βγήκε εκτός δρόμου, διαπέρασε έναν φράχτη, ανατράπηκε και τυλίχθηκε στις φλόγες. Και οι τέσσερις επιβαίνοντες στο όχημα σκοτώθηκαν. «Αυτή ήταν η τραγωδία που οδήγησε την Τoyota, αφότου δέχθηκε περισσότερες από 2.000 αναφορές για επιτάχυνση παρά τη θέληση του οδηγού, να ενισχύσει τη δική της έρευνα» αναφέρει η εφημερίδα «Ιnternational Ηerald Τribune». Στις 21 Ιανουαρίου 2010 η μεγαλύτερη βάσει πωλήσεων αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ανακοίνωσε την ανάκληση 2,3 εκατ. οχημάτων της στις ΗΠΑ για πιθανό πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού. Το Lexus ΕS 350 δεν συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των υπό ανάκληση οχημάτων, ωστόσο το όλο ζήτημα αποτελεί αντικείμενο επίσημης έρευνας από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ. Οι ανακλήσεις της Τoyota - ταυτισμένη ως τώρα με την υψηλή ποιότητα κατασκευής- για το πρόβλημα του πεντάλ γκαζιού αγγίζουν τα 8 εκατ. αυτοκίνητα σε όλον τον κόσμο. Το ελάττωμα έχει συνδεθεί κατά το Reuters με 19 θανάτους επιβατών από τρακαρίσματα στις ΗΠΑ την τελευταία δεκαετία.

Πρόβλημα και για τη Ford
Η FΟRDτην περασμένη Πέμπτη ανακοίνωσε ότι και τα δικά της υβριδικά μοντέλα Ford Fusion και Μercury Μilan αντιμετωπίζουν πρόβλημα στα φρένα παρεμφερές με αυτό του Ρrius. Η αμερικανική εταιρεία αποφάσισε να εφοδιάσει με νέο λογισμικό τα αυτοκίνητα που ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους. Η «ενημέρωση» του λογισμικού για τη βελτίωση της πέδησης αφορά 17.600 οχήματα και οι ιδιοκτήτες θα ειδοποιηθούν για να περάσουν από το συνεργείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια: