Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009

Παρουσίαση του νέου Opel Astra ....Τα Astra αποκαλύπτουν...


Λιγότερο από ένα μήνα από την ανακοίνωση της προκαταρκτικής συμφωνίας εξαγοράς της Opel από την αυστροκαναδική εταιρεία ανταλλακτικών Magna, η οποία ιδρύθηκε το 1954 στο Οντάριο του Καναδά από τον Αυστριακό μετανάστη Φρανκ Στόναχ και απασχολεί 74.350 εργαζομένους, η γερμανική εταιρεία αποκάλυψε στο Οφενμπαχ, κοντά στο Ρισελσχάιμ, το νέο Opel Astra.

Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας που υπεγράφη στις 30 Μαΐου δεν έχουν γίνει γνωστές. Οι γενικές γραμμές, πάντως, σύμφωνα με την εκπρόσωπο της γερμανικής κυβέρνησης Ούλριχ Βίλχελμ, αφορούν την εξαγορά του 20% της Opel από τη Magna, του 35% από τη ρωσική τράπεζα Sberbank (η Αγκελα Μέρκελ επικοινώνησε σχετικώς τηλεφωνικά με τον Βλαντιμίρ Πούτιν), ενώ το 10% θα εξασφαλίσουν οι εργαζόμενοι της Opel και η GM θα διατηρήσει το 35% στη νέα εταιρεία. Η Magna δεσμεύτηκε να μην κλείσει κανένα από τα τέσσερα εργοστάσια στη Γερμανία, όπου απασχολούνται 25.103 εργαζόμενοι, οι μισοί περίπου από όσους απασχολεί η Opel συνολικά - ωστόσο, πηγές αναφέρουν ότι ένας από τους βασικούς όρους της συμφωνίας αφορά τη μείωση του προσωπικού κατά 2.500 εργαζομένους. Η Magna υπολογίζει να επενδύσει στην Opel ποσό μεταξύ 500 και 700 εκατομμυρίων ευρώ.

Σε αυτήν τη συγκυρία -και με την GM να έχει υπαχθεί στο νόμο περί πτωχεύσεων από την 1η Ιουνίου (υπενθυμίζεται ότι η Opel ανήκει στην GM από το 1929, η συμφωνία είχε επιτευχθεί μόλις μία εβδομάδα πριν από το μεγάλο κραχ)-, το Opel Astra συνιστά ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς μπορεί μια αυτοκινητοβιομηχανία να αντιμετωπίσει την ύφεση ή, μάλλον, τι είδους προϊόντα χρειάζεται για να το πετύχει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: