Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

Μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε Μητροπολιτικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών


Τη μετεξέλιξη του ΟΑΣΑ σε Μητροπολιτικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών προωθεί το υπουργείο Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους, τον καλύτερο συντονισμό του μεταφορικού έργου, την προσφορά καλύτερων υπηρεσιών και την αύξηση του ποσοστού της επιβατικής κίνησης σε ημερήσια βάση...
Στο φορέα αυτό θα ενταχθούν εκτός από τον ΗΣΑΠ,την ΕΘΕΛ και τους ΗΛΠΑΠ το Μετρό,το τραμ,ο προαστιακός σιδηρόδρομος στο τμήμα της Αττικής,καθώς και τα ΚΤΕΛ που εκτελούν μεταφορικό έργο εντός της Αττικής.Αυτό δήλωσε ο υπουργός Υποδομών,Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας,διευκρινίζοντας ότι ο νέος διευρυμένος φορέας θα καθορίζει την ποιότητα των υπηρεσιών,της ασφάλειας,του τροχαίου υλικού,των υποδομών και την πολιτική του κομίστρου για όλους τους φορείς στην περιοχή της Αττικής.Επίσης θα σχεδιάζει τις διαδρομές που θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό,καθώς και τη διαδικασία ελέγχου των εισιτηρίων και είσπραξης των προστίμων για όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς.Ακόμη, θα χρηματοδοτεί τη μελέτη και τη συντήρηση όλων των υποδομών που απαιτούνται για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών.Στόχος του νέου φορέα είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 10% μέσα στο 2010, η αύξηση της επιβατικής κίνησης καά 20% μέχρι το 2012, ώστε τα ΜΜΜ να αντιπροσωπεύουν το 50% των ημερήσιων μετακινήσεων στην Αθήνα. Αυτό θα επιτευχθεί με την προσθήκη και λειτουργία των νέων σταθμών του Μετρό, την επέκταση του τραμ στον Πειραιά και τον εκσυγχρονισμό του ΗΣΑΠ. Στόχος είναι επίσης, το ποσοστό των επιβατών που δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις προσφερόμενες υπηρεσίες να ανέλθει στο 85% του συνόλου των χρηστών από 75% που είναι σήμερα.

Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ΥΜΔ, μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι:
-δεν πρόκειται να αυξηθούν τα εισιτήρια τουλάχιστον μέσα στο 2010
-δεν αποκλείεται η κάρτα απεριορίστων διαδρομών να επεκταθεί σε όλα τα ΜΜΜ της Αττικής.
-Τα ΜΜΜ έχουν μεγάλη "οικονομική τρύπα", από τη μη είσπραξη των εισιτηρίων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι περίπου ένας στους πέντε επιβάτες δεν πληρώνει εισιτήριο. Στα μέσα σταθερής τροχιάς το ποσοστό αυτό είναι αισθητά μικρότερο γύρω στο 5-6%, ενώ στα επίγεια μέσα το ποσοστό αυτό φτάνει και ξεπερνά το 15%.
-Δεν αποκλείεται να ανατεθεί η είσπραξη των εισιτηρίων σε ιδιωτικό φορέα
-το ύψος του κομίστρου θα αποφασίζεται σε συνεννόηση του ΟΑΣΑ με τα αρμόδια υπουργεία.
-η συγχώνευση όλων των φορέων υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ θα είναι προς το παρόν λειτουργική και όχι οργανωτική, γεγονός που σημαίνει ότι παραμένουν οι επιμέρους διοικήσεις των φορέων.
-δεν είναι στις επιλογές του υπουργείου να αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς στα ΜΜΜ, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι αποκλείονται ιδιωτικοποιήσεις
-τα έργα που γίνονται στον ΗΣΑΠ αναμένεται να ολοκληρωθούν το φθινόπωρο
-θα διατηρηθούν οι συλλογικές συμβάσεις των εργαζομένων στα ΜΜΜ. Δεν θα αλλάξει το καθεστώς τονίστηκε χαρακτηριστικά.
-άρχισε η παραλαβή των 220 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου
-η εξοικονόμηση προσωπικού και κυρίως οδηγών, όπου υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις θα γίνει μέσω της αναδιάρθρωσης του συστήματος των δρομολογίων.
Τέλος, δεν αποκλείστηκε το ενδεχόμενο σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα ΣΔΙΤ κυρίως σε ό,τι αφορά τους τομείς της είσπραξης των εισιτηρίων και της τηλεματικής.

ΠΗΓΗ: http://www.enimerwsi.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: