Πέμπτη, 23 Δεκεμβρίου 2010

To τρένο σφύριξε αυξήσεις


Με περικοπές δρομολογίων και αυξήσεις φωτιά στα εισιτήρια, θα μπει ο νέος χρόνος για τους επιβάτες των τρένων. Αντίστοιχες τιμές με αυτές των ΚΤΕΛ. Δείτε τι αλλάζει με το νέο σύστημα και ποια δρομολόγια θα αποτελέσουν παρελθόν
Ποδαρικό με αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων για τα υπεραστικά δρομολόγια περιμένει τους επιβάτες των τρένων το 2011, ενώ παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε περικοπές στα δρομολόγια, στο πλαίσιο της εξυγίανσης του οργανισμού.
Σχεδόν στο σύνολο των δρομολογίων η τιμή του εισιτηρίου εξισώνεται με την αντίστοιχη των ΚΤΕΛ, ενώ οι αυξήσεις δεν αποκλείεται να αγγίξουν και το 120%.
Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Καλαμπάκα από 8,90 πλέον θα φτάσει τα 15 ευρώ, ενώ το δρομολόγιο Αθήνα -Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ.
Οι τιμές των Inter City αμαξοστοιχιών θα διαμορφωθούν ανάλογα με την ανταγωνιστικότητα της γραμμής και έτσι το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20, δηλαδή θα υποστεί αύξηση της τάξεως του 52%.
Ωστόσο, στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εφαρμόσει σύντομα ένα σύστημα το οποίο θα παρέχει εκπτώσεις σε επιβάτες που κλείνουν έγκαιρα εισιτήριο (για παράδειγμα 20% έκπτωση για 3 μέρες προ-πώληση), καθώς και σε πελάτες που χρησιμοποιούν συχνά το τρένο μέσω του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου και δεν επιβαρύνουν την εταιρεία με το κόστος έκδοσης εισιτηρίου.
Περικοπές δρομολογίων
Οριστικό τέλος έρχεται και σε μία σειρά δρομολογίων λιγότερο προσφιλών στο κοινό, αλλά και εκείνα που παρουσιάζουν χαμηλή επιβατική κίνηση.
Οι περικοπές αφορούν πρωτίστως στο δίκτυο της Πελοποννήσου, όπου τα μόνα τρένα που θα κυκλοφορούν θα είναι εκείνα του προαστιακού της Αθήνας, που φτάνουν μέχρι το Κιάτο.
Δραστικές περικοπές αναφέρονται για τη Θεσσαλία, καθώς και για τις γραμμές Θεσσαλονίκη - Φλώρινα και Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη.
Συνολικά, στο τραπέζι του διαλόγου προσωρινή αναστολή - διακοπή Κυκλοφορίας μέχρι νεωτέρας θα ισχύσει στις γραμμές:
*Αθήνα- Αλεξανδρούπολη - Αθήνα
*Θεσσαλονίκη - Φλώρινα - Θεσσαλονίκη
*Λάρισα - Καλαμπάκα - Λάρισα
*Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα - Πάτρα
*Καλαμάτα - Μεσσήνη - ΤΕΙ - Καλαμάτα
*Κόρινθος - Τρίπολη - Ναύπλιο - Κόρινθος
*Θεσσαλονίκη - Σκόπια - Βελιγράδι - Θεσσαλονίκη
*Θεσσαλονίκη - Σόφια - Βουκουρέστι - Θεσσαλονίκη
*Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη
Παράλληλα, επέρχονται αλλαγές στο πλέγμα των δρομολογίων και συγκεκριμένα:
*Τα δρομολόγια Αθήνας - Θεσσαλονίκης 884 & 885 αναβαθμίζονται σε IC και καταργούνται οι σταθμεύσεις τους σε Αγ. Στέφανο και Αμφίκλεια.
*Τα δρομολόγια IC Express Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιούν σταθμεύσεις στο Πλατύ και στο ΣΚΑ, με το συνολικό χρόνο του δρομολογίου να διαρκεί 4 ώρες και 50 λεπτά.
*Τίθενται σε λειτουργία δύο ζεύγη αμαξοστοιχιών Θεσσαλονίκη - Δίκαια - Θεσσαλονίκη.
*Απλοποιήσεις σταθμεύσεων σε όλα τα δρομολόγια.
Επίσης, θα λειτουργήσουν λεωφορειακές γραμμές, εφόσον υπάρχει ζήτηση:
*Αθήνα - Καλαμάτα - Αθήνα (χωρίς ενδιάμεσες σταθμεύσεις)
*Πλατύ - Γιαννιτσά - Πλατύ (ανταπόκριση με IC Express)
*Καλαμπάκα - Γρεβενά - Ιωάννινα - Καλαμπάκα
*Λαμία - Καρπενήσι - Λαμία
Καινοτομίες στις συνδέσεις
Για πρώτη φορά πόλεις, όπως τα Γιαννιτσά, τα Ιωάννινα και τα Γρεβενά, θα συνδεθούν μέσω λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τους σταθμούς τρένου σε Πλατύ και Καλαμπάκα.
Επίσης, η Καλαμάτα και η Τρίπολη θα συνδεθούν οδικά με τον σταθμό της Κορίνθου και τον Προαστιακό, αξιοποιώντας έτσι πιο αποτελεσματικά την υπάρχουσα οδική και σιδηροδρομική υποδομή.
Σύντομα αναμένεται η απευθείας πρόσβαση της Στέρεας Ελλάδας και της Θεσσαλίας με το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, η οποία θα εξασφαλίζεται με μια απλή μετεπιβίβαση στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ), όπου πλέον θα σταματούν με ανταπόκριση στον Προαστιακό όλες οι αμαξοστοιχίες του άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης.
Ενώ, στα άμεσα σχέδια της υπηρεσίας συγκαταλέγεται και η σύνδεση των τρένων με το λιμάνι του Πειραιά, από το καλοκαίρι του 2011 και η ανταπόκριση με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, συνδέοντας έτσι τα νησιά των Κυκλάδων και την Κρήτη με τη Βόρεια και την Κεντρική Ελλάδα.

πηγη:news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: