Πέμπτη, 23 Δεκεμβρίου 2010

Cheating Day: Tο Junk Food κάνει καλό (για μια μέρα μόνο)


Είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν μπορούμε να στερούμαστε διαρκώς τρόφιμα που μας αρέσουν. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ανθρώπων που εμφάνισαν βουλιμικές κρίσεις λόγο της στέρησης. Λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα έρχεται να δώσει η μέθοδος cheating day.
Η σωστή διατροφή αποτελεί θεμέλιο λίθο της υγείας. Οι σημερινές διατροφικές συνήθειες απέχουν πολύ από αυτό τον κανόνα, αφού η έντονη γεύση των επεξεργασμένων τροφών δεν συνοδεύεται πάντα από υψηλή ποιότητα.

Υπάρχουν τροφές που βρίσκονται πολύ μακριά από κάθε σοβαρή διατροφική προσπάθεια, αφού καταφέρνουν να παραβιάσουν σχεδόν όλους τους κανόνες της υγιεινής διατροφής. Το κυριότερο χαρακτηριστικό είναι η έντονη γεύση και αυτός είναι ο λόγος που γίνονται τόσο δημοφιλή. Στη συγκεκριμένη κατηγορία ανήκουν τροφές με υψηλή ποσοστά σε κορεσμένα λίπη, αφθονες θερμίδες και χαμηλή ενεργειακή αξία.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν μπορούμε να στερούμαστε διαρκώς τρόφιμα που μας αρέσουν. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ανθρώπων που εμφάνισαν βουλιμικές κρίσεις λόγο της στέρησης. Λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα έρχεται να δώσει η μέθοδος cheating day. Ακολουθώντας τη συγκεκριμένη πρακτική μπορούμε να διακόψουμε το αυστηρό πρόγραμμα διατροφής για μια μόνο ημέρα την εβδομάδα και να δοκιμάσουμε όλα όσα στερηθήκαμε τις προηγούμενες ημέρες. Εάν δεν γίνουν τρομερές υπερβολές η μέθοδος μπορεί να βοηθήσει όλους όσους ''λυγίζουν'' εύκολα στο αυστηρό πρόγραμμα διατροφής.

Παρακάτω θα βρεις ένα κατάλογο με μερικές από τις πιο ανθυγιεινές τροφές:

Γαριδάκια, πατατάκια

Όσο και αν φαίνεται απίστευτο τα γαριδάκια και τα τσιπς συνεχίζουν να αποτελούν τα δημοφιλέστερα παιδικά σνακ, ενώ βρίσκονται σε όλες σχεδόν τις λίστες με τα χειρότερα τρόφιμα. Ο λόγος που κάνει τα συγκεκριμένο προϊόντα τόσο επικίνδυνα είναι ο μεγάλος αριθμός των θερμίδων, το άφθονο λίπος, αλλά και το περιττό νάτριο.

Ζάχαρη

Σίγουρα η ζάχαρη δεν μπορεί να εξαλείφει από τη ζωή μας. Ωστόσο, μπορούμε να αποφύγουμε την υπερκατανάλωση, αφού δεχόμαστε άφθονες θερμίδες χωρίς κανένα ενεργειακό αντίκρισμα. Ξεχάστε το φραπέ με τις πέντε κουταλιάς ζάχαρη, αυτές οι ποσότητες είναι απαγορευτικές.

Τηγανόλαδο

Το τηγανόλαδο μετατρέπεται σε εχθρό της υγείας μέσω της θερμικής επεξεργασίας. Είναι γεμάτο σε trans λιπαρά και κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη λίστα των διατροφικών σκουπιδιών. Τα trans είναι τα πλέον επιβλαβή λιπαρά, αφού οδηγούν όχι μόνο σε αύξηση της ολικής και της «κακής» χοληστερίνης, αλλά και σε μείωση της «καλής». Ενοχοποιούνται σήμερα για προβλήματα που αφορούν την καρδιά και τα αγγεία, με κυριότερο αυτό της αρτηριοσκλήρυνσης.

Μαγιονέζα

Ιδιαίτερα γευστικό προϊόν, γεμάτο θερμίδες και κορεσμένα λίπη. Αποτελεί συνοδευτικό στα περισσότερα τυποποιημένα σάντουιτς και προσφέρει άφθονη χοληστερίνη. Μαγιονέζα υπάρχει και σε αρκετές σάλτσες που τη χρησιμοποιούν για να αποκτήσουν κρεμώδη υφή.

Παραψημένο κρέας

Κανένας δεν μίλησε για ωμό φαγητό. Τα ωμα κρεατικά δεν αρέσουν στου Έλληνες και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Τα καμένα κομμάτια στο κρέας έχουν χημικές ουσίες -γνωστές ως ετεροκυκλικές αμίνες- που έχουν συσχετιστεί με την εμφάνιση καρκίνου.

Αλλαντικά

Παρά πολύ έντονη γεύση με ακόμη περισσότερες θερμίδες. Τα επεξεργασμένα αλλαντικά, όπως κάποια σαλάμια και καπνιστά κρέατα είναι γεμάτα λίπος και νάτριο.

Πακεταρισμένα κρουασάν

Είναι σίγουρα μια από τις οικονομικότερες αλλά και ευκολότερες λύσεις για πρωινό. Τα πακεταρισμένα κρουασάν είναι γεμάτα θερμίδες ζάχαρη και τρανς λιπαρά. Μεγάλο πρόβλημα αποτελεί η υπερκατανάλωση τους από μικρότερες ηλικίες.

Αναψυκτικά

Δεν είναι όλα τα προϊόντα ίδια αλλά τα περισσότερα έχουν κοινά χαρακτηριστικά. Τα περισσότερα αναψυκτικά είναι γεμάτα ζάχαρη και αυτό είναι το μείζον πρόβλημα. Ακόμη και όταν μιλάμε για λάιτ έκδοση, το αναψυκτικό περιέχει γλυκαντικά τα οποία έχουν ενοχοποιηθεί για διάφορα σοβαρά προβλήματα υγείας. Η κατανάλωση δεν πρέπει να ξεπερνά το ένα με δυο κουτάκια την εβδομάδα σε καμία περίπτωση.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ λειτουργεί κατευναστικά στο κεντρικό νευρικό σύστημα και προσφέρει ηρεμία και χαλάρωση. Η υπερκατανάλωση της ουσίας προκαλεί καταστροφικές συνέπειες στον οργανισμό και σε ακραίες περιπτώσεις ακόμη και στο θάνατο. Όσο αφορά το διατροφικό κομμάτι το αλκοόλ προσφέρει πάρα πολλές ''κενές'' θερμίδες. Κενές ονομάζονται οι θερμίδες οι οποίες δεν έχουν κανένα ενεργειακό αντίκρισμα.

πηγη:www.men24.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: