Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Απόσυρση: Μικρά και μεγάλα οφέλη


Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση στη βουλή προβλέπει συνοπτικά τη μείωση των τελών ταξινόμησης από 50-100% στα καινούργια ΙΧ, υπό την προϋπόθεση της απόσυρσης αυτοκινήτου ηλικίας...... 12 ετών και πλέον (πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/1998), όπως και την αύξηση των εργοστασιακών αξιών των αυτοκινήτων που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας. Το πρόγραμμα απόσυρσης θα έχει ισχύ έως 31 Δεκεμβρίου 2011 και προβλέπει τα εξής:

-Μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 100% για αυτοκίνητα με κυβισμό μέχρι 900 κ.εκ. εφόσον η φορολογητέα αξία τους δεν ξεπερνά τα 6.000 ευρώ.

-Μείωση τους τέλους ταξινόμησης 100% για αυτοκίνητα από 901 μέχρι και 1.400 κ.εκ. και φορολογητέας αξίας έως 8.000 ευρώ.

-Μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 65% (στο 8,5%) για αυτοκίνητα με κινητήρα από 1.401 έως 1.600 κ. εκ. και για φορολογητέα αξία μέχρι και 11.000 ευρώ.

-Μείωση του τέλους ταξινόμησης κατά 50% (στο 20%) για αυτοκίνητα με κινητήρα από 1.601 μέχρι και 2.000 κ.εκ. και για φορολογητέα αξία μέχρι και 14.000 ευρώ.

Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που η φορολογητέα αξία ενός ΙΧ είναι μεγαλύτερη των προαναφερθέντων ποσών, για το επιπλέον ποσό θα εισπράττεται ο προβλεπόμενος συντελεστής τέλους ταξινόμησης στο ακέραιο.

Ποιοι δικαιούνται τα κίνητρα της απόσυρσης

Προϋπόθεση για να κερδίσει ο φορολογούμενος τη μείωση των τελών ταξινόμησης είναι η απόσυρση αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας, για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα μέχρι 31/12/1998 και για τα οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή, καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγούμενων ετών.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει κανείς να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας και για το 2011 προκειμένου να αποσύρει το αυτοκίνητό του, καθώς εντός του 2010 απόσυρση πρακτικά δεν μπορεί να γίνει. Και αυτό επειδή τα μέλη της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ), βάσει νόμου, δεν μπορούν να παραλάβουν κανένα όχημα για απόσυρση μετά τις 20 Δεκεμβρίου (οπότε και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το πρόγραμμα) και έως το τέλος του 2010!

Τι αλλάζει με το φόρο πολυτελείας

Οι εργοστασιακές τιμές στις οποίες θα στο εξής επιβάλλεται φόρος πολυτελείας αυξάνονται για τα καινούργια αυτοκίνητα. Ειδικότερα για εργοστασιακή αξία έως τα 20.000 ευρώ δεν θα επιβάλλεται κανένας φόρος πολυτελείας. Με συντελεστή 10% θα επιβαρύνεται ένα ΙΧ εργοστασιακής αξίας από 20.000 έως 22.000 ευρώ (σήμερα 10% για αξία από 15.000 έως 20.000 ευρώ), με 30% για εργοστασιακή αξία μεταξύ 22.000 και 28.000 (από 20.000 έως 28.000 ευρώ), ενώ στην τρίτη κατηγορία εργοστασιακής αξίας άνω των 28.000 ευρώ δεν έχει υπάρξει καμία αλλαγή και θα επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 40%.

Στα μεταχειρισμένα ΙΧ, φόρος πολυτελείας της τάξης του 10% θα επιβάλλεται σε τιμή χονδρικής από 16.000 έως 17.000 ευρώ (από 11.000 έως 14.000 που ίσχυε) και 30% για αξία χονδρικής από 17.000 έως 19.000 ευρώ (από 14.000 έως 19.000 ευρώ), ενώ δεν υπάρχει αλλαγή σε τιμές άνω των 19.000 ευρώ, όπου ο συντελεστή 40% εξακολουθεί να υφίσταται.

Τα οφέλη

Σημαντικές μειώσεις από 500-4.000 ευρώ προκύπτουν στα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα ΙΧ αυτοκίνητα έπειτα από τη μείωση των τελών ταξινόμησης και την αύξηση των εργοστασιακών αξιών των αυτοκινήτων που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας, επιβεβαιώνοντας πλήρως το πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του «Εθνους» της 4ης Δεκεμβρίου!

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, οι μειώσεις των τιμών των αυτοκινήτων που πληρούν τις πιο πάνω προδιαγραφές (εργοστασιακή αξία) υπολογίζονται κατά μέσο όρο στα 500 ευρώ για τα ΙΧ έως 900 κ.εκ., στα 1.000 ευρώ για τα ΙΧ με κυβισμό από 901-1.401 κ.εκ., στα 1.500 ευρώ για τα 1.401-1.600 κ.εκ. και τέλος, στα 2.000 ευρώ για τα 1.601-2.000 κ.εκ.

Επιπλέον, οφέλη αναμένεται να προκύψουν και από την αύξηση των εργοστασιακών αξιών των αυτοκινήτων που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας και αφορούν ΙΧ της πολυτελούς κατηγορίας άνω των 1.800 κ.εκ. και με εργοστασιακή αξία έως 22.000 ευρώ. Εκεί οι υποψήφιοι αγοραστές θα δουν τις τιμές να πέφτουν από 2.000 έως και 4.000 ευρώ.

Αν στα παραπάνω οφέλη από τις μειώσεις φόρων προστεθούν και οι επιπλέον προσφορές που είναι σίγουρο ότι θα εξακολουθήσουν ισχύουν από τις αντιπροσωπείες, τότε το περιβάλλον για τον υποψήφιο αγοραστή αυτοκινήτου είναι κάτι περισσότερο από ευνοϊκό.
πηγη:skai.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: