Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Υπάρχει και η Ελλάδα που προσπαθεί και διακρίνεται


Μας το "ταχυδρομησε":meapopsi.wordpress.com

Με αφορμή την εκπομπή: “Ανιχνεύσεις” από την ΕΤ-3 (29/9/2010)

Το θέμα της αποψινής εκπομπής ήταν σχετικό με τη διάκριση δύο Ελλήνων μαθητών σε Ολυμπιάδα Αστρονομίας στην Κίνα.

Αντιγράφουμε από το blog της εκπομπής :

Μέσα στο κλίμα απογοήτευσης και απαισιοδοξίας που κυριαρχεί στη χώρα, ιδιαιτέρως μετά την είσοδό της στο μακρύ τούνελ της οικονομικής κρίσης, καλόν είναι να αρχίσουμε να αναζητούμε πηγές φωτός και αισιοδοξίας.

Δεν πετυχαίνουμε τίποτε με το να παραδιδόμαστε αμαχητί στο μοιραίο. Παλαιότερες γενιές σε πολύ δυσκολότερες στιγμές τα κατάφεραν και βγήκαν αξιοπρεπείς απο τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν.

Υπάρχουν διακρίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο για νέους ανθρώπους, νέους μαθητές και φοιτητές που αξίζει τον κόπο να προβληθούν. Όχι μόνο για το γεγονός αυτό καθαυτό αλλά και για την προβολή του ως παράδειγμα σήμερα.

Και παράλληλα να τιμηθούν και οι καθηγητές, όπως ο κ. Σειραδάκης που μάχονται με καθημερινές αμέτρητες δυσκολίες για να βοηθήσουν τους ανθρώπους που μοχθούν και θέλουν να πετύχουν κάτι εξαιρετικό.

Αναφερόμαστε, στην τιμητική διάκριση δύο ελλήνων φοιτητών στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας στην Κίνα η οποία θα μας απασχολήσει στην εκπομπή της Τετάρτης 29 Σεπτεμβρίου.

Μία άλλη φορά θα ασχοληθούμε με τις διακρίσεις που πετυχαίνουν έλληνες μαθητές σε μαθηματικές Ολυμπιάδες.

Στην επόμενη εκπομπή, λοιπόν, εκτός απο τη διάκριση των δύο φοιτητών θα μας απασχολήσει και το φαινόμενο της ερασιτεχνικής αστρονομίας στην Ελλάδα.

Το καλοκαίρι που μας πέρασε, οι “Ανιχνεύσεις” κατασκήνωσαν με αρκετούς άλλους πολίτες και ερασιτέχνες αστρονόμους στο Υψάριο της Θάσου, σε ύψος 900 μέτρων και συμμετείχαν στο astroparty, που οργάνωσαν οι ερασιτέχνες αστρονόμοι Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ένα τρίτο θέμα που θα μας απασχολήσει είναι το γεγονός ότι ο γνωστός καθηγητής Αστρονομίας Γιάννης Σειραδάκης, έγινε “κυνηγός εκλείψεων”. Δεν αφήνει έκλειψη για έκλειψη στον κόσμο την οποία να μην έχει παρακολουθήσει.

Νομίζουμε πως κάτι ευχάριστο και καλό θα βγεί απο μια εκπομπή που ξεφεύγει λίγο απο τη συνηθισμένη θεματολογία μας. Ή, μάλλον, εντάσσεται σε αυτήν με την έννοια της προσπάθειας προβολής ως μαθητικών προτύπων, παιδιών που πετυχαίνουν διεθνείς διακρίσεις.

Γράψτε μας την άποψή σας.

Η εκπομπή, όπως και πολλές άλλες (όσες έχω δει τουλάχιστον), είχε πραγματικά ενδιαφέρον και η προσέγγιση στα θέματα που έθιξε ήταν με επιμέλεια και σωστά προετοιμασμένη. Ευτυχώς που ακόμα υπάρχουν κάποιες εκπομπές που πραγματικά αξίζει κανείς να βλέπει και να “ανοίγει” ορίζοντες στη σκέψη του και στους προβληματισμούς του.

Κατά τη διάρκεια της εκπομπής προβλήθηκαν βίντεο σχετικά με τις παρακολουθήσεις έκλειψης και εικόνες από τη συμμετοχή των μαθητών της Ελληνικής ομάδας στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας και στη διάκριση που πέτυχαν.

Σχολιάζοντας λοιπόν το θέμα της εκπομπής έγραψα την άποψή μου (σχόλιο 149 στο blog της εκπομπής):

Το θέμα της εκπομπής σας θα έπρεπε να απασχολήσει περισσότερα ΜΜΕ αλλά … “δεν πουλάει” … ΔΥΣΤΥΧΩΣ !!
Για άλλη μια φορά πέρασε στα “ψιλά” των ειδήσεων.

Στις Ολυμπιάδες Μαθηματικών, Πληροφορικής και Φυσικής συμμετέχουν (και διακρίνονται πολλές φορές) Ελληνικές ομάδες, αλλά ούτε προβάλλονται όπως πρέπει … και το χειρότερο ΔΕΝ γίνονται γνωστές στα σχολεία. Σαν εκπαιδευτικός θα ήθελα να εκφράσω την λύπη μου για αυτό. Στα 18 χρόνια εμπειρίας μου στην εκπαίδευση δεν είδα κανένα ενδιαφέρον από τα σχολεία που έχω δουλέψει ως τώρα, ούτε για “κινητοποίηση” (παρότρυνση) των μαθητών από τους συλλόγους καθηγητών και πολύ περισσότερο από τους ίδιους τους μαθητές. Αναφέρομαι για διαγωνισμούς όπως ο “Θαλής” (Μαθηματικής Εταιρείας), της Πληροφορικής ή τον διαγωνισμό “Λυσίας”

Η εκπαίδευση βρίσκεται σε ένα “τέλμα” στο οποίο είμαστε όλοι μαζί μέσα είτε ως αποδέκτες είτε ως “συνένοχοι”. Και οι εκπαιδευτικοί (απογοήτευση αφού οι στόχοι τους δεν υλοποιούνται όπως θα ήθελαν) και οι μαθητές (έλλειψη ενδιαφερόντων, στόχων, ελεύθερου χρόνου, αναχρονιστικά αναλυτικά προγράμματα) αλλά και οι γονείς (σπάνια εμφανίζονται στο σχολείο λόγω “φόρτου εργασίας, δεν συμμετέχουν πολλοί γονείς στους συλλόγους γονέων και πολλές φορές μη βρίσκοντας λύσεις στα προβλήματα της παιδείας “ξεσπούν” στους εκπαιδευτικούς)

Από την άλλη το Υπ. Παιδείας “κωφεύει” και ασχολείται με την “επιφάνεια” κάνοντας “μεταρρύθμιση” ξεκινώντας από τα Πανεπιστήμια και όχι από το … Νηπιαγωγείο.

Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο … Θα ήθελα να συγχαρώ τους καθηγητές που φιλοξενείτε στην εκπομπή σας για το έργο που κάνουν, στα παιδιά που για άλλη μια φορά μας έβγαλαν ασπροπρόσωπους και στους δασκάλους τους και τους γονείς τους.

ΥΓ … Θα χαρώ αν διαβάσετε τα σχόλιά μου και (αν είναι στο πνεύμα της εκπομπής σας) να τα σχολιάσετε.

Με εκτίμηση
Ένας “μαχόμενος” εκπαιδευτικός

Προς το τέλος της εκπομπής οι μαθητές (φοιτητές πλέον φέτος) στην τοποθέτησή τους είπαν ότι θα πρέπει να παροτρύνονται οι μαθητές να ασχολούνται και με πράγματα πέραν των μαθημάτων τους όπως πχ η Αστρονομία για να ανοίγουν τον ορίζοντά τους και οι καθηγητές να ενισχύουν προς αυτή την κατεύθυνση. Μετά ο κ. Σαββίδης διάβασε το κείμενό μου δείχνοντάς το στην κάμερα της εκπομπής, αλλά δεν προλάβαιναν να το σχολιάσουν γιατί δεν το επέτρεπε ο χρόνος της εκπομπής.

κ. Σαββίδη θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο που διαθέσατε από την εκπομπή σας για να διαβάσετε το σχόλιό μου. Είναι κάτι που τιμά … πρώτα εσάς και δευτερευόντως εμένα.

Μακάρι τέτοιες εκπομπές να γίνονται και από τα ιδιωτικά κανάλια γιατί κάποια πράγματα, όπως αυτή Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΗΘΙΚΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ (ΕΛΠΙΖΩ) ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΨΗΛΑ. ΑΣ ΤΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΖΕΙ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΕΡΗΦΑΝΟΥΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: