Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

Σφυρίζουν... αδιάφορα οι φορτηγατζήδες


Την Τρίτη θα κριθεί η πορεία των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, καθώς στις 5 το απόγευμα θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση και θα ψηφίσουν σε κάλπη για το μέλλον των διεκδικήσεών τους.

Το κλίμα στην αγορά από τη συνεχιζόμενη απεργία επιδεινώνεται διαρκώς, καθώς οι ελλείψεις προϊόντων είναι πλέον εμφανείς και η δημόσια υγεία μπαίνει σε κίνδυνο σε περιοχές της χώρας, όπου δεν υπάρχει αποχετευτικό δίκτυο.

Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης, τόνισε ότι τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται, καθώς στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης παραμένουν καθηλωμένα περισσότερα από 10.000 κοντέινερ και πλέον δεν υπάρχει άλλος χώρος, για να ξεφορτώσουν τα πλοία. «Αυτό μας βάζει σε άλλες περιπέτειες, μας αναγκάζει να πάμε σε άλλα λιμάνια της περιοχής και να ξεφορτώσουμε εκεί, ανεβάζοντας το κόστος της μεταφοράς» εξήγησε επίσης.

Σοβαρά προβλήματα στα νησιά

Σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, είναι πλέον σοβαρά τα προβλήματα ανεφοδιασμού των ελληνικών νησιών και κυρίως των Κυκλάδων, όπου οι ελλείψεις σε βασικά προϊόντα, όπως γάλα και νερό, είναι μεγάλες. Προβλήματα εντοπίζονται και στην Κρήτη, όπου μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες αντιμετωπίζουν έλλειψη αγαθών για την εξυπηρέτηση των τουριστών.

«Η αγορά εφοδιάζεται με το σταγονόμετρο» σημείωσε ο κ. Κορκίδης, κάνοντας επίσης λόγο για «ορατό κίνδυνο κερδοσκοπικών φαινομένων», εξαιτίας των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων, και συνιστώντας ψυχραιμία προς όλες τις πλευρές.

Άδεια ράφια σε πολλά σούπερ μάρκετ

Ελαφρώς καλύτερη δείχνει η κατάσταση στις αλυσίδες των μεγάλων σουπέρ μάρκετ, και αυτό γιατί -όπως εξήγησε ο Νίκος Βερόπουλος, πρόεδρος της ομώνυμης αλυσίδας- τα μεγάλα καταστήματα διαθέτουν δικό τους στόλο φορτηγών και αποθήκες, οπότε ο εφοδιασμός τους γίνεται ομαλά, χωρίς να παρατηρούνται ελλείψεις. Ωστόσο, σημείωσε ότι τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ, που χρησιμοποιούν για τις μεταφορές τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, αντιμετωπίζουν προβλήματα με ελλείψεις προϊόντων.

Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), Αντώνιος Ζαΐρης, τόνισε ότι «η κατάσταση στην αγορά τείνει να εξελιχθεί εκτός ελέγχου, εξαιτίας της μεσοσταθμικής μείωσης των πωλήσεων κατά 15% και, αν προστεθεί και η πτώση των πωλήσεων κατά 15%, εξαιτίας της κρίσης, τότε μιλάμε για μια συνολική ζημιά της τάξης του 30%».

Είπε ακόμη ότι οι επιχειρήσεις καταβάλλουν προσπάθειες να αντιστραφεί το κλίμα που έχει δημιουργήσει η κρίση και να ανέβει η ψυχολογία των καταναλωτών, προσκαλώντας τους να επισκεφθούν τα καταστήματα και προσφέροντας προϊόντα σε καλές τιμές. Ωστόσο, συμπλήρωσε ότι οι καταναλωτές βγαίνουν στην αγορά και αντικρίζουν μισοάδεια ή άδεια ράφια.

Υπερχειλίζουν οι βόθροι

Προβλήματα δεν αντιμετωπίζει μόνο η αγορά, αλλά και οι πολίτες πολλών περιοχών της Αττικής και γενικότερα της χώρας, που δεν διαθέτουν αποχετευτικό δίκτυο, καθώς, εξαιτίας της απεργίας των βυτιοφόρων, έχουν ξεχειλίσει τα βοθρολύματα.

Στην Αττική το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στα Μεσόγεια, όπου πολλοί κάτοικοι, αφού δεν έχουν άλλον τρόπο να αδειάσουν τους βόθρους, τους αδειάζουν με αντλίες σε χωράφια και δρόμους. Στις περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, το περιεχόμενο των φορτωμένων βόθρων ξεχύνεται ανεξέλεγκτα στους δρόμους. Σε πολλούς δήμους έχουν τεθεί σε επιφυλακή τα δημοτικά βυτιοφόρα, τα οποία όμως δεν επαρκούν.

Κληθείς να σχολιάσει όλα τα παραπάνω, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Φορτηγών και Βυτιοφόρων, Γιώργος Τζωρτζάτος, τόνισε ότι δεν είναι δική τους ευθύνη, αλλά της κυβέρνησης. «Ρωτήστε την κυβέρνηση για το πώς θα λυθούν τα προβλήματα και όχι εμάς» είπε, παραπέμποντας, πλέον, στο απότελεσμα της ψηφοφορίας που θα διεξαχθεί εντός της ημέρας...
πηγη:protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: